top of page
חיפוש

יום הולדת יש רק פעם בשנה

יומולדת מבחינתי זה ביג דיל.

תמיד היה!

עניין חשוב. זמן לחשבון נפש.

עת לראות מה השגתי ומה אני עוד רוצה לעשות, להשיג ולהתנסות בו בשנה שתבוא.

״זמן לחיפוש וצמא״, כדברי ימימה.

 

בכל שנה בחודש מרץ אני ממש מרגישה בגוף את החיפוש אחר הדברים החדשים, ואת הרצון לשפר, לעשות רה-ארגון בחיי ולכבוש יעדים נוספים. בכל שנה במרץ, אני מתכווננת לקראת יום ההולדת עצמו ומה אעשה בו, איך אציין את המאורע ואיך אני רוצה שתראה השנה שלי. יש משהו בהתכווננות הזו שמאד מחבר אותי לעצמי, פנימה, מדייק לי את הרצונות שלי ועוזר גם לי בדרך להגשמה.

 

בתקופה הבלתי אפשרית הזו, כשכל חגיגה מלווה באשמה קשה, כשכל ציון דרך מביא איתו דילמות על אופן האירוע ודרך החגיגה - חיפשתי את האור שייכנס מבעד לסדקים. ביקשתי לראות את הדברים הטובים, כדי למגנט עוד מהם.  והתפללתי, ביקשתי בכל מאודי שהחטופים יחזרו לבתיהם. אין לנו זכות קיום פה בלעדיהם!

 



אז לפני כמה ימים ציינתי 45 שנים על הכדור הזה והיו לי כמה ימים נהדרים סביב המאורע. מדי שנה, אני מקפידה לחגוג לאורך כל חודש היומולדת ולא רק ביום עצמו, שתמיד עובר בן רגע, ואני חוזרת אליכן עם כמה המלצות שוות, למי שמחפשת להעניק מתנה, או דרך לבלות בה ביום הולדתה, או בכל יום אחר בשנה:

 

  1. הרצאה של יערה קידר - בילוי ערכי ומרחיב לב, במיוחד אם עושים אותו עם האדם הנכון לצידך. בתחילת מרץ הלכתי עם חברה טובה לארוחת בוקר ב"רביבה וסיליה" ומשם המשכנו להרצאת צהריים של יערה קידר המופלאה על הנסיכה דיאנה. היה מושלם ממש ודרך נהדרת עבור שתינו לציין את ימי ההולדת שלנו, החלים במרץ.



2. מדי שנה אני נוהגת לקחת את עצמי לבוקר טיול בסטייל ביום ההולדת, למקום שהוא מחוץ לאזור הנוחות שלי. השנה, ולא בפעם הראשונה, נסעתי לבית יצחק.

מי שפה כבר איזה זמן, יודעת שיש לי חיבה יתרה למושבים. אוהבת את האווירה הרגועה, את הנופים הפסטורליים ואת המקומות המיוחדים. והנה כמה ספוטים שביקרתי בהם והיו ממש שווים:

התחלתי ב-ידה ידה, בית קפה טעים וחמוד.

המשכתי להצצה בשמונה, אצל הדס שי. יש אצלה בגדים יפים, בגדר one piece, ומי שלא קראה את הספר ״בואי ציפורים״ - ממש חייבת. כתבתי עליו המלצה כאן ואפשר לרכוש אותו גם אצלה בחנות.

החנות הכי הכי הכי מהממת במושב בעיניי, היא ג׳נומיקה כמובן. מגבות חמאם מטריפות, נרות ריחניים בכלים הורסים שישמשו אתכן גם אחר כך, נעלי אספדריל ותיקים יפהפיים, כלים מיוחדים והכל בסטייל ועם טאץ׳ חלומי.



הפעם, המשכתי לטייל עוד קצת במושב והגעתי ל- vos. בחנות חדשה יחסית, אסתטית ונעימה, שמרגישה כמו צרפת לרגע, תמצאו מוצרי רוקחות טבעית לצד נרות ריחניים ושמנים ארומתרפיים, קלפי השראה וחיבור פנימי, ספרים, מבערים, ערכות טיהור, מחברות ועוד. פינוק לגמרי מושלם, שמעניק חווית ריפוי לגוף ולנפש.



ממש ליד, תמצאו את סודות. חנות שמאגדת בתוכה משחקים, נעליים ושאר דברים יפים לקטנטנים וגם כלי כתיבה, ביניהם המחברות המועדפות עליי בעולם של !Studio Oh.

איזה בוקר מפנק ועשיר בטוב זה היה. ממליצה לכן לעשות לכן אתנחתא כזו, שמרגישה כמו קפיצה קטנה לחו״ל.

3. פוט מסאג' - זו הפכה להיות מסורת: ביום ההולדת או יום קודם, אני קובעת לי foot massage בסניף התאילנדי המקומי שלנו. קרוב הביתה, כמעט אפס מאמץ במציאת חנייה, והכי מפנק שיש. מסאג׳ רגליים נותן לי תחושה מקרקעת. זה מחזיר אותי לעצמי, מעניק לי איזשהו ״סנטר״ ובסיס איתן להתחבר לשורשים של עצמי, תוך מיקוד במה שאני רוצה ומזמנת לעצמי, והבנה איך אני צומחת משם. שאלתן רבות איפה זה אז הנה הכתובת: Lotus Thai Massage סוקולוב 86, רמת השרון רק אל תצפו למשהו מהודר. זה קטן, צבעוני ואותנטי מאד (קפיצה קטנה לתאילנד). מופקד ונקי, המסאג׳יסטיות נהדרות תמיד והמגע הוא קסם. זה פינוק קטן של התמסרות וטעינה מחדש ואני בטוחה שגם באזורכן יש סניף קרוב, אז לא חובה להגיע עד רמת השרון… רק אומרת! כל הכייף זה הנוחות והפשטות!



4. שרשרת לב - שרשרת גולדפילד עם לב אדום עמוק מאמייל היא בדיוק מה שרציתי כבר הרבה זמן. מעבר לשיק שיש בה, היא מזכירה לי לאהוב, ולפעול תמיד מהלב. זה הכי נכון ואותנטי. ולקבל את זה במתנה מהבסטי שלך, זה בכלל מלא משמעות. היא תמיד איתי, על הצוואר.



5. מסעדה שווה - בשישי בערב אני בדרך כלל אוהבת להכין ארוחת ערב מעשה ידיי, ולשבת כל המשפחה בנחת, להדליק נרות שבת ולהנות מהאוכל ומהביחד, בלי מגבלות של זמן ומחויבויות של לחץ והספקים. אבל בשישי של יום ההולדת שלי, ממש לא התחשק לי לעמוד במטבח ולבשל ובטח שלא לשטוף כלים. אז התרנגול הכחול! אוכל מעולה - מנות פתיחה משגעות, קינוחים הורסים ומנות ילדים מותאמות. הכל היה כל כך טעים ומפנק. בדיוק מה שהייתי צריכה! וכמובן, להיות עם הקרובים האהובים עליי ביותר, משדרג את החוויה לגמרי.



6. מקום - בכל שנה, כשחברותיי שואלות מה ארצה ליום ההולדת, התשובה הבטוחה והמשמחת מבחינתי היא ״מקום״, החנות הותיקה והכי נהדרים (עבורי) לבגדים שהם ״piece״, לתכשיטים שהם שוס, לתיקים מיוחדים, כלי בית שנעים להתחדש בהם ולבעלת חנות עם טעם משובח, שתמיד תדע לשלוף את הקולב המתאים להופעה מנצחת. כל כך ממליצה לכן לקפוץ לשם (וליד: בית הקפה השכונתי שלנו, ״אסף ארטיזנל״ והנה תפרתי לכן בוקר של קפה וסטייל). רח' התומר 30, רמת השרון

7. פרחים - בבוקר יום ההולדת התחדשתי, כבכל שישי, בוורדים יפים ובפרחים משמחי לב שיעשו לי את הסופ״ש. בחירת הפרחים, הסידור שלהם באגרטלים ואחר כך ההנאה מפינות פורחות בכל רחבי הבית - פשוט עושה לי את זה. לפעמים לא צריך יותר מזר פרחים.




8. ספר חדש - במסגרת פינתנו ״לנעוץ״ דברים משמחים בעתיד לבוא, ולצפות לדברים שאנחנו רוצות להתחדש בהם (עיינו ערך: דחיית סיפוקים), ״בני טובים״ של כנרת רוזנבלום היה אחד הדברים שסימנתי לי שאפנק את עצמי בהם ביום ההולדת (זה, וארמון הנייר). וגם אם לא אצליח לקרוא בהם בשבועות הקרובים בשל העומסים פרטיים שלי, תיכף מגיעה לה חופשת הפסח ובטוח שאז יהיה לי יותר זמן לקרוא. והעיקר שיש משהו טוב לצפות לו!



9. וכמובן, כל חגיגה אפשרית עם חברות, עם המשפחה הגרעינית אינטימית, עם המשפחה המורחבת, ומפגש אחים מפנק. לא חגיגות המוניות או מנקרות עיניים, אלא ציוני דרך מכובדים ומכבדים, עם אנשים אהובים.



10. ברכות - ברכות יום הולדת הן הזדמנות להוקיר על חברות, על קירבה, על אהבה. זו גם הזדמנות לברך כמובן, אך גם רגע מצויין כדי לרשום מילים טובות שיישארו לעד. כרטיס ברכה יפה והרבה כוונות טובות, הן הדבר החשוב ביותר ביומולדת.



 

ואיך אתן בימי הולדת?

עושות מזה עניין משמעותי, או מדלגות מעל זה בקלילות?

מה המסורות והריטואלים שלכן בימי הולדת? אשמח אם תכתבו ותספרו - לטובת ימי ההולדת העתידים לבוא.

 



95 צפיות0 תגובות
hello-revival-2_NRQBcggnU-unsplash.jpg
%D7%9B%D7%AA%D7%9D-%D7%A6%D7%91%D7%A2-%D
מריחה-צבע-yurehz-דנה-דלתות.png
ellieelien-MpOw8c_wPio-unsplash.jpg
alyssa-strohmann-tnpr-hPOta0-unsplash.jp
bottom of page