top of page
חיפוש

יומולדת 4 לבלוג

עודכן: 9 בספט׳ 2020




ככה, בשקט בשקט, התגנב לו חודש יולי אל חיינו, כבש אותנו בשיא החום והלחות האופייניים לו, אילץ אותנו להתארגן על כל ענייני הקייטנות וסידורי הילדים (לפחות למחציתו הראשונה של החופש), והשכיח מאיתנו את הדברים החשובים באמת (לפחות ממני!)

אז יומולדת 4 לבלוג!!!


כבר 4 שנים שאני כותבת את הבלוג הזה, באהבה ובמסירות רבה. משתדלת לחדש, לספר לכם על מקומות שווים, על דברים טעימים, על אנשים טובים, על חוויות וגם קצת (הרבה) מהרהורי ליבי.

משנת 2015 הבלוג הזה מפרה את נשמתי, מזין את תשוקתי העצומה לכתיבה ולצילום, ומאפשר לי קשר עם קהילה נהדרת שהולכת ומתגבשת, מאפשר לי לגעת ב(א)נשים (לעיתים מבלי לדעת אפילו, אלא רק בדיעבד) ולעסוק בדברים שאני הכי אוהבת בעולם: דברים יפים, שמסבים הנאה ונותנים השראה.

אז לכבוד יומולדת 4 ולחיי הכתיבה, ההתמדה, הקהילה, והדברים הנוסטלגיים שלחיים יש להציע, חשבתי שיהיה יאה ונאה להעלות לבלוג עוגת יומולדת!

לא עוגה סטנדרטית של חגיגות, עם שוקולד וציפויים מבריקים, וסוכריות צבעוניות, אלא משהו אחר, אך טעים להפליא, שמעלה ערגה וים זכרונות טובים…


זו עוגה קייצית במיוחד, שמתאימה בדיוק לעכשיו, עם קילומטראג׳ רב שנים והקרדיט עליו שמור לאמא שלי! ♥ ואם תצליחו לתפוס את עונת המשמשים ממש בקצה, הרי שהרווחתם בגדול. ואם לא, גם שזיפים או נקטרינות יעשו את העבודה בהחלט. אז הרי לכם המתכון לעוגה הקייצית המושלמת ביקום מבחינתי: עוגת פירורים.

המצרכים: לבצק: 1 חבילה קטנה של קמח תופח ( שהם 350 גרם קמח תופח / 2.5 כוסות קמח תופח) 1 חבילה מרגרינה רכה 3 חלמונים (לשמור את החלבונים!!!) 2 שקיות סוכר וניל גרידת לימון

כ- 15 מישמשים / שזיפים / אפרסקים או נקטרינות לפיזור על הבצק

לקצף: 3 חלבונים 1 כוס סוכר

מערבבים את כל חומרי הבצק במעבד מזון עד שמתקבל בצק אחיד (אם צריך, נותנים לו לנוח קצת במקרר ולהתאחד. אני נוטה לוותר… למי יש זמן???).




מהדקים ¾ מהבצק בתבנית עגולה ומשומנת (או עם נייר אפייה מתוח עליה, כמו בתמונה). מורחים על גבי הבצק ריבת מישמשים (או שזיפים או אפרסקים – תלוי בפרי שבו משתמשים). מפזרים חצאי פירות (מישמשים / שזיפים / אפרסקים או נקטרינות).





במיקסר, מקציפים 3 חלבונים עם 1 כוס סוכר עד לקבלת קצף קשה. משטחים את המרנג שנוצר מעל לשכבת הפירות. מגרדים ¼ מהבצק הנותר בפומפיה גסה ומפזרים מעל (אני מפוררת בידיים. יוצא אחלה!).




מכניסים לתנור שחומם מראש (לכ- 150 מעלות), לאפייה עד לקבלת צבע זהוב ויפה למעלה (משהו כמו חצי שעה – 40 דק'). וזהו זה! פשוט וטוב. לפרוס כשמתקרר. ואם רוצים לגמרי מושחת – כדור גלידה וניל ליד לגמרי יעשה את העבודה!

מקווה שתנסו ותאהבו, לפחות כמוני. ומזל טוב לבלוג!!!


ובהזדמנות חגיגית זו, מוזמנים לכתוב לי פה למטה (או בדף של דלתות בפייסבוק, אם יותר קל) על מה הייתם רוצים לקרוא בבלוג בשנה הקרובה… מה חסר לכם? מה טעון שיפור ומה כדאי להוסיף? כל הארה תתקבל באהבה, מבטיחה!


ותודה שאתם מתמידים, קוראים ומגיבים. קיץ שמח שיהיה!!!

27 צפיות0 תגובות
hello-revival-2_NRQBcggnU-unsplash.jpg
%D7%9B%D7%AA%D7%9D-%D7%A6%D7%91%D7%A2-%D
מריחה-צבע-yurehz-דנה-דלתות.png
ellieelien-MpOw8c_wPio-unsplash.jpg
alyssa-strohmann-tnpr-hPOta0-unsplash.jp
bottom of page