שעת יצירה וברכה
עודכן: 10 בספט׳ 2020
אמנם לא בנינו סוכה כהלכתה השנה וגם לא הכנו יותר מדיי קישוטים לסוכה האלטרנטיבית שלנו, אבל ניצלנו את חופשת חג הסוכות ליצירה קטנה ומקסימה: הכנו כרטיסי ברכה למגוון הזדמנויות (ליום הולדת, לחג ופשוט כדי לומר תודה), צבענו בצבעי מים, החתמנו עם חותמות, ציירנו בטושים וקיבלנו כרטיסים חמודים, עבודת יד מקורית של הילדים. וזה הולך ככה:
רשימת קניות: בריסטולים / דפי ציור עבים נייר תחרה מרובע ו/או עגול צבעי מים ומכחולים טושים חותמות בצורת אותיות (או מדבקות של אותיות)
את הבריסטול מקפלים לגודל הכרטיס הרצוי, ומתכננים את הפתיחה הרצויה: שייפתח כמו ספר מימין לשמאל, או מלמטה למעלה. מניחים את תחרות הנייר על הבריסטול ויוצרים דוגמה עם צבעי המים. כדאי לצבוע ב״נקודות״, כלומר, להשאיר כתמי צבע עם המכחול ולא למרוח את הצבע אחרת הנייר פשוט יתרטב וייקרע. זהירות, כי הוא עדין מאד.
נותנים לדוגמה להתייבש!! אל תגידו שלא אמרתי! הילדים היו חסרי סבלנות לראות מה יצא, אבל ממש לא כדאי להסיר את הנייר לפני שהצבעים התייבשו, אחרת הדוגמה מתעוותת. אז רק כשזה יבש לגמרי, ״מקלפים״ את הדוגמה מהבריסטול ורואים מה יצא…
בעזרת החותמות כותבים את הכיתוב הרצוי (מזל טוב / בהצלחה / תודה / סליחה, ועוד ועוד, כיד הדמיון הטובה עליכם), ואפשר גם לחתום את השם בסוף. את האותיות אפשר אחר כך למלא בצביעת טושים.
מבחינתי, זו הייתה יצירה מעשירה לא רק מההיבט האומנותי אלא בעיקר מההיבט הדידקטי, כלומר אותיות ושפה. מייקי הכריז שהוא ״לא טוב באומנות״ אבל דווקא הביע עניין בכתיבה וראה אתגר בשילוב החותמות לכדי מילה (בן חמש וחצי).
לורי, לעומתו, נהנתה מאד מהרעיון עצמו ומשילוב המיומנויות: צביעה, יצירת דוגמה וכתיבה. הכל יחד פשוט קסם לה.
וכך יצא שתיעלנו כמה שעות מחופשת החג והעברנו אותן בחדוות היצירה.
ความคิดเห็น