top of page
חיפוש

קופסת הפתעה

עודכן: 10 בספט׳ 2020

אחד הדברים שאני הכי אוהבת בבלוג ובכל העשייה סביבו הוא ההיכרות עם מיזמים חדשים, כאלו שלא ידעתי עליהם. החשיפה למשהו חדש והלמידה את הלא מוכר, הן שמסבות לי הנאה עצומה. את כל אלה מצאתי כשגיליתי את ״מומנטו בוקס״, מיזם מדליק ביותר שהחל את דרכו רק בינואר האחרון (2017) וכל כולו עוסק סביב ציפייה וסקרנות, הפתעה והנאה. אההה, וגם במוצרי נייר שווים ביותר המגיעים בקופסאות הפתעה חודשיות ומשמחים לבב אנוש. זוכרים את ביצת ההפתעה כשהיינו ילדים? אז כזה – רק לא עם שוקולד ולא עם צעצוע להרכבה שנהרס תוך שתי דקות, אלא משהו שווה בהרבה!!!

הכל התחיל, למעשה, מתגובה מפרגנת של בנות “מומנטו בוקס” על תמונה שהעליתי לאינסטגרם. הסתקרנתי לראות מי עומד מאחורי התגובה ומייד נכנסתי לפרופיל שלהן. לשמחתי, גיליתי מיזם חדש. מבלי לחשוב פעמיים יצרתי קשר. ביקשתי פרטים, דפדפתי ועיינתי, ואף וקיבלתי רשות לכתוב בבלוג, עד כדי כך מצא חן בעיניי העסק הצעיר שלהן, שמאחוריו עומדות שתי בנות חרוצות, טל ועינת, שהאהבה למוצרי עיצוב ונייר הייתה מאז ומעולם מקור לשיחה, השראה וחיבור ביניהן. על אף שהן עבדו יחד כמעט ארבע שנים בחברת תיירות חינוכית ובעיקר דיברו על הקמת עסק, רק כשטל יצאה לחופשת לידה, הבשילו התנאים: עינת חשבה על הרעיון של קופסאות ההפתעה החודשיות, וניצלה את אי השפיות הזמנית של טל לאחר הלידה, כדי לזרום איתה.

הקופסא הראשונה של “מומנטו בוקס”, יצאה בפברואר ולכבוד חגיגות החצי שנה והעובדה שרבות ביקשו, בנות “מומנטו” חידשו את מלאי קופסאות העבר שהיו עד כה, כדי שמי שלא הייתה איתם בתהליך מההתחלה – תוכל לרכוש את הקופסא שהיא פספסה. וזה מה זה כייף!!! מניסיון. הבנות פינקו אותי בקופסת אוגוסט (הקופסה השביעית!), אבל לא רק התוכן עשה לי את זה, אלא כל החוויה שמסביב. הסקרנות מה אמצא בתוך הקופסה, סביב איזה נושא תעסוק הקופסה הפעם, הציפייה שהקופסה כבר תגיע אליי, האיסוף שלה מתחנות BOX IT וההגעה הביתה, עם הפתיחה והחשיפה וכמובן ההתעסקות עם כל היופי הזה אחר כך. שווה ביותר!!!

כמה משמח היה להיחשף לקונספט של קופסת אוגוסט, לפתוח את הקופסה, להסניף ניחוחו חו”לי שכזה וכבר להתחיל להתרגש מהנסיעה הקרבה שלנו… האריזה אסתטית, ההפתעות לא נגמרות, וכל דבר ששלפתי מהקופסה היה יותר שווה מקודמו. חגיגה של ממש. ובקלות אפשר להתמכר לזה!!!

הבנות מספרות שאחד הדברים שהן הכי אוהבת בעבודה שלהן הוא מלאכת הליקוט. הן מתחילות מחשיבה על קונספט כלשהו שהן מתחברות אליו, ואז מתחיל מסע מחקרי, חיפוש בכל מקום אפשרי, וליקוט של מוצרים והשראות לקונספט שנבחר. הדבר מצריך אינסוף יצירתיות וחשיבה, וזה מאתגר אך גם מהווה כייף גדול.

ההשראה שלהן מגיעה כמעט מכל דבר: מטיולים בחו”ל, מחנויות אינטרנטיות, מהפינטרסט, האינסטגרם ובכלל, מהחיים. כך למשל, קונספט האבטיח נוצר מתוך הרצון של טל, שלבתה מיקה בת השנה תהיה יומולדת בקונספט אבטיח, ומכאן קופסת יולי – SUMMER PARTY.

רוב המוצרים שתמצאו בקופסה מיובאים מחו”ל, אבל בכל קופסה יש לפחות מוצר אחד שמיוצר בארץ, על-ידי מעצבת ישראלית. בכל חודש נבחרת מעצבת ישראלית שמתאימה לקונספט החודשי, ומוצר שלה נבחר להיכנס לקופסאות של “מומנטו”. ״החלטנו לקרוא לזה MOMENTO SPOTLIGHT, ואנו מעלות לאתר שלנו ראיון אישי עם אותה מעצבת, כולל קישור לאתר שלה. חלק מהמעצבות שאנחנו עובדות איתן מוסיפות לקופסאות שוברי הנחה ללקוחות שלנו, ככה שאנחנו נהנות גם מלפרגן לעיצוב ישראלי, שאותו אנחנו מעריכות. זה חלק ממי שאנחנו ואנחנו רוצות לחלוק את האהבה הזו עם העולם,״ הן מחדדות ואני נמסה מגאווה לנוכח הקונספט המשתף, המפרגן ובעל הניחוח המקומי.

החרוצות עושות כרגע ה-כללל בעסק שלהן, החל מייבוא המוצרים, שירות הלקוחות, שיווק, ניהול הכספים, וכלה באריזה ובמשלוח, ככה שאין להן ממש זמן לנשום. העבודה ביניהן מתחלקת באופן טבעי ונוח, כשעינת היא מלכת ה- SOCIAL MEDIA, שכן זהו עולם בו היא ״מרגישה בבית״, בעוד טל לוקה בטכנופוביות קלה. אבל לצורך האיזון – שתיהן מצלמות את החומרים ומוצאות בכך הנאה גדולה. הבנות עובדות כרגע מהבית, אבל יש להן חזון למשרד עתידי (שהן כבר מלקטות עבורו את כל הציוד לפני שהוא בכלל קיים פיזית!) קהל היעד העיקרי שלהן הוא נשים בגילאי 23 ומעלה, אבל לדעתי גם בנות מצווה ומעלה, עם אהבה למוצרי נייר וזיקה לדברים יפים, תוכלנה למצוא בקופסאות של “מומנטו” עניין רב.

אחד הדברים היותר יפים הוא פיד האינסטגרם המקסים שלהן, שכולו אסתטיקה והשראה. וגם האתר נהדר לא פחות!!! בכל חודש הן מעלות לאתר הדרכת DIY במטרה לתת ללקוחות השראה והדרכה למה שניתן לעשות עם המוצרים שבקופסה.

אגב, אם תהיתם למה דווקא ״מומנטו בוקס״, הרי שמקור השם הוא מהמילה מומנט – רגע, ומומנטו הוא כמובן בניחוח ארגנטינאי – מהשורשים הדרום אמריקאים של עינת. ״המטרה שלנו היא לספק ללקוחות שלנו רגעים שעושים להן שמח וכיף בלב!״, הן מדווחות. ״נכון שהמוצרים שלנו יפים בפני עצמם, אבל חלק מהמוצר שלנו הוא החוויה והרגע הזה, המיוחד, שהוא מספק ללקוחות שלנו, כי בעיננו לכל אחת מגיע לפנק את עצמה בהפתעות שהיא אוהבת ולא לחכות לקבל מתנה ממישהו אחר בשביל זה״.


עבורי, “מומנטו בוקס” הוא סיפור לא רק על פינוק ויופי, אסתטיקה וחוויה שלמה, אלא גם ובעיקר, סיפור על שותפות וחברות, חדשנות ויזמות, השראה ודברים יפים ולפיכך הנאה שלמה, כשלכל אורך הדרך אספקטים של סקרנות וציפייה, התרגשות של ילדה בת חמש וחוויה מתמשכת גם אחר כך, עם קבלת המוצרים והשימוש בהם! אז זכרו את “מומנטו בוקס” – כמתנה נפלאה ומקורית. לעצמכן או לאהובות עליכן.


*התמונות המרובעות והמקסימות נשלחו אליי ע”י טל ועינת. *את חוויות קופסת אוגוסט הנוגעות לחופשה ולחו”ל – הנצחתי בעצמי.

8 צפיות0 תגובות

コメント


hello-revival-2_NRQBcggnU-unsplash.jpg
%D7%9B%D7%AA%D7%9D-%D7%A6%D7%91%D7%A2-%D
מריחה-צבע-yurehz-דנה-דלתות.png
ellieelien-MpOw8c_wPio-unsplash.jpg
alyssa-strohmann-tnpr-hPOta0-unsplash.jp
bottom of page